LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011 m. kovo 21 d. įsakymo Nr. ĮV-255 „Dėl koncertinės įstaigos lietuvos valstybinio simfoninio orkestro nuostatų patvirtinimo“ Pakeitimo
2018 m. balandžio 5 d. Nr. ĮV-348
Vilnius
1. P a k e i č i u Koncertinės įstaigos Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. ĮV-255 „Dėl Koncertinės įstaigos Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro nuostatų patvirtinimo“ ir juos išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2. P a v e d u Koncertinės įstaigos Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro vadovui Stasiui Pancekauskui per 30 dienų nuo šio įsakymo įsigaliojimo teisės aktų nustatyta tvarka pateikti Koncertinės įstaigos Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre.
Kultūros ministrė Liana Ruokytė-Jonsson
______________________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2011 m. kovo 21d. įsakymu Nr. ĮV-255
2018 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. ĮV-348 redakcija)
KONCERTINĖS ĮSTAIGOS LIETUVOS VALSTYBINIO SIMFONINIO ORKESTRO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Koncertinė įstaiga Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras (toliau vadinama – Orkestras) yra biudžetinė įstaiga, kurios paskirtis – įgyvendinti valstybės politiką profesionaliojo scenos meno srityje: formuoti savitą profesionaliojo scenos meno kryptį ir pristatyti Lietuvoje ir užsienyje aukštos meninės vertės klasikinio ir šiuolaikinio profesionaliojo scenos meno kūrinius, ugdyti visuomenės poreikį profesionaliajam scenos menui, užtikrinti profesionaliojo scenos meno prieinamumą visoms šalies visuomenės grupėms.
2. Orkestro savininkas yra valstybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.
3. Orkestras yra viešasis juridinis asmuo, turintis nuostatus, antspaudą su savo pavadinimu, sąskaitas banke.
4. Orkestras turi interneto svetainę www.lvso.lt, kurioje nurodomas Orkestro pavadinimas, teisinė forma, buveinė, kodas bei registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie Orkestrą.
5. Vieši pranešimai skelbiami Orkestro interneto svetainėje www.lvso.lt.
6. Orkestro veikla grindžiama Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymais, šiais nuostatais.
7. Orkestro buveinė: Vilnius, Vilniaus g. 6-1.
II SKYRIUS
KULTŪROS MINISTERIJOS KOMPETENCIJA
8. Kultūros ministerija:
8.1. tvirtina ir keičia Orkestro nuostatus;
8.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Orkestro vadovą;
8.3. priima sprendimą dėl Orkestro buveinės pakeitimo;
8.4. priima sprendimą dėl Orkestro pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo;
8.5. priima sprendimą dėl Orkestro filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;
8.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
8.7. nustato Orkestrui didžiausią leistiną pareigybių skaičių;
8.8. gali nustatyti Orkestrui privalomas veiklos užduotis;
8.9. tvirtina Orkestro programų išlaidų sąmatas;
8.10. sprendžia kitus teisės aktų jos kompetencijai priskirtus klausimus.
III SKYRIUS
ORKESTRO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
9. Pagrindinė Orkestro veiklos sritis – profesionalusis scenos menas. Scenos meno rūšys – muzika, muzikinis teatras.
10. Orkestro misija – kurti, plėtoti ir puoselėti aukščiausio meninio lygio profesionalųjį scenos meną, ugdyti kūrybingą, atvirą, pilietišką visuomenę, intelektualų šiuolaikinį žiūrovą.
11. Orkestro vizija – tapti pagrindiniu profesionaliosios klasikinės muzikos atlikėju ir sudaryti sąlygas kokybiškam bei intelektualiam laisvalaikio praleidimui.
12. Orkestro veiklos tikslai:
12.1. savo veikla bei Orkestre dirbančių kūrybinių darbuotojų kūrybine veikla aukščiausiu meniniu lygiu puoselėti, kurti ir plėtoti nacionalinį profesionalųjį scenos meną, jo tradicijas, kūrybiškai perteikti klasikinius ir šiuolaikinius Lietuvos bei užsienio šalių kompozitorių scenos meno kūrinius (klasikinė ir šiuolaikinė, populiarioji ir roko muzika, opera, roko opera, teatralizuoti renginiai, koncertai vaikams ir jaunimui), pasaulio muzikinės kultūros vertybes;
12. 2. sudaryti sąlygas talentingiems jauniems ir pripažintiems Lietuvos bei pasaulio scenos meno atlikėjams, jų kolektyvams pristatyti savo kūrybą Orkestro meno programose;
12.3. užtikrinti visavertę Lietuvos nacionalinės scenos meno kūrybos sklaidą šalyje ir užsienyje;
12.4. ugdyti, formuoti ir tenkinti visuomenės poreikį profesionaliajam scenos menui.
13. Orkestras, įgyvendindamas savo tikslus, atlieka šias funkcijas:
13.1. organizuoja profesionaliojo scenos meno kūrimą bei viešą atlikimą;
13.2. vykdo kultūrinės edukacijos programas;
13.3. rengia gastroles šalyje ir užsienyje, visuomenei pristatydama profesionalųjį scenos meną;
13.4. dalyvauja respublikiniuose ir tarptautiniuose renginiuose, programose;
13.5. atlieka kitas teisės aktuose numatytas funkcijas.
IV SKYRIUS
ORKESTRO TEISĖS IR PAREIGOS
14. Orkestras, atlikdamas savo funkcijas, turi teisę:
14.1. formuoti savitą profesionaliojo scenos meno kryptį, pasirinkti kūrybinius darbuotojus, atlikėjus, autorius ir sudaryti repertuarą, atitinkantį jos veiklos tikslus;
14.2. savarankiškai nustatyti bilietų, kitų teikiamų mokamų paslaugų kainas, įkainius, tarifus, išskyrus tuos atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus kainas ir kitus normatyvus reguliuoja valstybė ar Europos Sąjungos teisės aktai;
14.3. įsigyti ilgalaikį ir trumpalaikį turtą, sudaryti sutartis, prisiimti įsipareigojimus;
14.4. gauti pajamas iš turto nuomos ir paslaugų teikimo;
14.5. plėtoti kūrybinius ryšius su Lietuvos ir užsienio valstybių partneriais;
14.6. vadovaujantis kultūros ministro patvirtinta metine kūrybinės veiklos programa savarankiškai sudaryti repertuarą;
14.7. verstis kita menine, ūkine komercine veikla, kuri neprieštarauja įstatymams ir Orkestro veiklos tikslams ir uždaviniams;
14.8. teisės aktų nustatyta tvarka įsigyti autorių turtines teises į kūrinius, užsakyti kūrinius ir juos viešai atlikti;
14.9. sudaryti ekspertų komisijas Orkestro kūrybinės ir ūkinės veiklos klausimams nagrinėti;
14.10. stoti į pelno nesiekiančias šalies ir tarptautines organizacijas, asociacijas;
14.11. gauti paramą.
15. Orkestras, įgyvendindamas savo tikslus, privalo:
15.1. vykdyti šiuose nuostatuose nurodytą veiklą;
15.2. teisės aktų nustatyta tvarka teikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui duomenis apie šio registro objektus;
15.3. vykdyti įsipareigojimus pagal sudarytas sutartis;
15.4. kultūros ministro nustatyta tvarka atestuoti kūrybinius darbuotojus;
15.5. teikti Kultūros ministerijai ir kitoms teisės aktų numatytoms institucijoms veiklos ir finansines ataskaitas;
15.6. teikti kultūros ministrui tvirtinti Orkestro metines kūrybinės veiklos programas;
15.7. iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto gaunamas lėšas naudoti tik šiuose nuostatuose nurodytiems tikslams įgyvendinti;
15.8. kultūros ministro nustatyta tvarka kūrybiniams darbuotojams mokėti kompensacijas už Orkestro kūrybinei veiklai naudojamus asmeninės nuosavybės teise jiems priklausančius muzikos instrumentus;
15.9. užtikrinti žiūrovų saugumą ir saugias darbuotojų darbo sąlygas.
16. Orkestras gali turėti kitas teisės aktų numatytas teises ir pareigas.
V SKYRIUS
ORKESTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
17. Orkestrui vadovauja Orkestro vadovas, kurį Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia kultūros ministras. Kultūros ministerija sudaro su Orkestro vadovu terminuotą 5 metų darbo sutartį. Orkestro vadovas yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas kultūros ministrui.
18. Orkestro veikla organizuojama remiantis kultūros ministro patvirtintomis metine kūrybinės veiklos programa ir metiniu veiklos planu, rengiamu vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“.
19. Orkestro vadovas tvirtina Orkestro struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas kultūros ministro nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus.
20. Orkestro vadovo ir darbuotojų darbo santykius ir darbo apmokėjimą reglamentuoja Darbo kodeksas, Profesionaliojo scenos meno įstatymas, šie nuostatai, darbo tvarkos taisyklės ir kiti teisės aktai.
21. Orkestro vadovas:
21.1. vadovauja Orkestrui, organizuoja jo darbą, užtikrina Orkestro tikslų įgyvendinimą, nustatytų funkcijų atlikimą, pavestų užduočių vykdymą;
21.2. užtikrina, kad Orkestro veikloje būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir šių nuostatų reikalavimų;
21.3. priima į pareigas ir atleidžia iš jų darbuotojus, juos skatina bei skiria jiems drausmines nuobaudas;
21.4. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, nustato darbo užmokesčio dydžius;
21.5. tvirtina Orkestro darbo tvarkos taisykles, kitus vidaus administravimo tvarkomuosius dokumentus;
21.6. garantuoja pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;
21.7. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Orkestro vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
21.8. užtikrina, kad Įstaigos finansiniai įsipareigojimai neviršytų jos finansinių galimybių;
21.9. teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja Orkestrui visose valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose bei kitose institucijose;
21.10. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam nustatytas funkcijas bei kultūros ministro pavedimus.
VI SKYRIUS
MENO TARYBOS SUDARYMAS, JOS KOMPETENCIJA IR VEIKLA
22. Orkestre trejų metų laikotarpiui sudaroma kolegiali patariamojo balso teisę turinti Meno taryba. Meno tarybos sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina Orkestro vadovas, suderinęs su kultūros ministru.
23. Meno taryba sudaroma iš septynių narių. Du narius į Meno tarybą deleguoja Orkestro darbuotojų atstovai, tris narius – Orkestro vadovas, du narius deleguoja Kultūros ministerija. Meno tarybos nariu gali būti skiriamas ne Orkestro darbuotojas.
24. Meno tarybos kompetencija:
24.1. svarsto ir vertina metines kūrybinės veiklos programas ir jų įgyvendinimo rezultatus;
24.2. aptaria naujausius pastatymus, koncertines programas, kūrybinei veiklai reikšmingus kitus renginius bei kultūrinės edukacijos programas ir teikia pasiūlymus dėl jų meninės kokybės ir priežiūros;
24.3. svarsto gastrolių planus ir repertuarą;
24.4. aptaria kūrybinių darbuotojų atestavimo klausimus;
24.5. svarsto biudžetinės įstaigos pertvarkymo į viešąją įstaigą klausimą;
24.6. aptaria kitus klausimus, nustatytus Orkestro steigimo dokumentuose.
25. Meno taryba, apsvarsčiusi 24 punkte nurodytus klausimus, teikia siūlymus Orkestro vadovui.
26. Meno taryba iš savo narių išsirenka pirmininką. Meno tarybos pirmininkas organizuoja Meno tarybos darbą ir atsako už jos veiklą.
27. Meno tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau negu pusė narių.
30. Jeigu Meno tarybos narys atlieka savo pareigas netinkamai arba dėl pateisinamų priežasčių tinkamai jų atlikti negali, jis Orkestro vadovo sprendimu atšaukiamas arba atsistatydina kadencijai nepasibaigus, o į jo vietą Orkestro vadovo įsakymu skiriamas kitas narys likusiam kadencijos laikui.
31. Jeigu nepasibaigus kadencijai pasikeičia daugiau nei 2/3 Meno tarybos narių, tvirtinama nauja Meno tarybos sudėtis.
32. Meno tarybos nario kadencijų skaičius neribojamas.
VII SKYRIUS
ORKESTRO TURTAS IR LĖŠOS
33. Orkestro turtas nuosavybės teise priklauso valstybei. Orkestras šį turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo teisės aktų nustatyta tvarka.
34. Orkestro lėšas sudaro:
34.1. valstybės biudžeto bazinio finansavimo lėšos;
34.2. valstybės investicinių programų ir valstybės investicinių projektų lėšos;
34.3. pajamos iš teikiamų kultūros ir kitų paslaugų, ūkinės veiklos ir patalpų nuomos;
34.4. lėšos, gautos pagal meno veiklos nacionalinę programą;
34.5. valstybės pinigų fondų lėšos;
34.6. tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų skiriamos lėšos;
34.7. lėšos, gautos kaip parama pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą;
34.8. kitos teisėtai gautos ar savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos skirtos lėšos.
35. Nuostatų 34.1–34.4 papunkčiuose nurodytas lėšas Orkestras naudoja kultūros ministro nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
36. Orkestras teikia Kultūros ministerijai ir kitoms teisės aktų numatytoms institucijoms veiklos ataskaitas.
37. Orkestras teikia Kultūros ministerijai finansines ir biudžeto vykdymo ataskaitas kultūros ministro nustatyta tvarka.
38. Orkestro finansinės veiklos kontrolę Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė ir kitos institucijos.
39. Orkestro vidaus auditą atlieka Kultūros ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
40. Orkestras gali būti pertvarkytas arba baigti savo veiklą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
______________________