„Pakartojimo nebus“ – kultinė Asmik Grigorian Salomėja Vilniuje
„Vilnius City Opera“ kūrėjai grįžta su trenksmu: spalio 14 d. LVSO koncertų salėje nuskambės Asmik Grigorian ir jai pasaulinę šlovę atnešusi Salomėja.
Teatralizuoto koncerto metu, kartu su ryškiausiu Lietuvos sopranu scenoje pasirodys ir Johanano partiją atliks garsiausias šalies bosas-baritonas Kostas Smoriginas.
Su ypatingu Richardo Strausso kūriniu startuoja naujas, kelis metus truksiantis unikalių pasirodymų ciklas „Pakartojimo nebus“. Jo metu režisierės ir prodiuserės Dalios Ibelhauptaitės suburtas Lietuvos operos žvaigždynas bei Lietuvos simfoninis orkestras, vadovaujamas maestro Gintaro Rinkevičiaus, vienam vakarui užgniauš kvapą šalies melomanams, pasiūlydami patirti pasaulinės reikšmės kūrinius ir balsus.
Štai spalio 14 d. A. Grigorian ir K. Smoriginas Salomėjos ir Johanano partijas kartu vienoje scenoje atliks pirmą kartą.
Lemtingaisiais 2018 m., Zalcburgo festivalyje (Austrija) italų režisieriaus Romeo Castellucci rankose naujai atgimė Salomėja – viena mistiškiausių, visas meno rūšis traukianti biblinė istorija. Teatro vizionierius Erodo dukrą, tėvo paprašiusią nukirsdintos Johanano galvos, atsisakė vaizduoti kaip sociopatę, primenančią fatališką moterį. Šioje interpretacijoje ji – įkalinančio žvilgsnio auka, jautri ir vienintelė šilta gyvybė scenoje. Čia sužibėjo Asmik Grigorian aktorinis talentas, leidžiantis išsipildyti režisieriaus idėjoms. Tuo pat metu solistė savo balsu ir muzikine interpretacija pavergė elitinę festivalio publiką.
Per vieną naktį Asmik tapo pasaulinio lygio žvaigžde, o šiemet užkariavo Niujorko Metropoliteno sceną, kita jai svarbia – Madam Butterflly – role. Vis dėlto Milano La Scala, Vienos nacionalinė opera, Arena di Verona (Italija), Karališkoji opera Londone, Deutches opera Berlyne ir daugelis kitų scenų atsivėrė po to, kai Zalcburgo kalnų akmenimis įrėmintoje scenoje nuskambėjo Asmik Salomėja.
Su savo vizitine kortele – Eskamilijo partija – apkeliavęs bene visą pasaulį ir dar pavasarį ją atlikęs Londono Covent Gardene, Kostas Smoriginas Johanano vaidmenį prisijaukino Ciuricho operoje (Šveicarija) ir Bergeno festivalyje (Norvegija). Už jį sulaukė didžiulio kritikų dėmesio ir įvertinimo, pabrėžiant jo galingo ir plataus balso gebėjimą išsaugoti jauną, vientisą skambesį, puikiai derinamą su organiška vaidyba ir stipria scenine energija. Šiandien Kosto Johanano laukia „Salomėjos“ Hanoveryje (Vokietija), Antverpene (Belgija) ir Malmėje (Švedija), o dabar jau ir Vilniuje.
Richardo Strausso opera „Salomėja“, šiandien jau įsitvirtinusi pasaulio scenose, pradžioje buvo kietas riešutėlis operos teatrams. Jos libretas, sukurtas pagal to paties pavadinimo Oscaro Wilde‘o pjesę, savyje talpina religijos, seksualinio geismo ir žmogžudystės temas, sunkiai priimamas to meto publikai (premjera vyko 1905m.). Pirmieji atsiliepimai nevengė supriešinimo tarp nenuneigiamo muzikinio kompozitoriaus talento ir atstumiančios istorijos. Bėgant laikui, tiek kūrėjai, tiek publika negalėjo paneigti šio kūrinio traukos, nors iki šiandien „Salomėjos“ pavadinimas gali sukelti šurmulį, bandant įspėti naują režisūrinį sumanymą.